Moab (UTAH) USA << Cestovanie

Moab (UTAH) USA

Zdravím všetkých offrouďakov, ktorí si radi vyrazia pri love na nevšedné offroad zážitky aj mimo SR a samozrejme aj tých, ktorí si radi prečítajú z pohodlia domova niečo o tom ako sa dá stráviť par dni v tereňáku v Moabskej pústi...

Prinášame Vám zážitky z expedície USA, kde sme niekoľko dni jazdili v v state UTAH, presnejšie v offroadovej mekke MOAB. A keďže z Utahu do Wyomingu už to nie je tak ďaleko neodpustili sme si návštevu asi najznámejšieho národného parku na svete YELLOWSTONE. Na začiatok poznamenám, že tato úžasná expedícia nebola len moje maslo, organizáciu samotnej cesty mali na starosti dvaja z mojich kamarátov a partnerov, ja som bol skôr offroad garantom pre špeciálne situácie v teréne...

Na začiatok stručný itinerár našej cesty:

1. odlet Viedeň - Frankfurt
  2. odlet Frankfurt - Denver (štát Colorado)
  3. vyzdvihnutie vozidla Chevrolet TAHOE v Denveri
  4. presun s TAHOE z Denveru (štát Colorado) - Moab (štát Utah)
  5. jazdenie Moab (3x Jeep Wrangler Rubicon)
  6. presun s TAHOE z Moab (štát Utah) - Salt lake City (štát Utah)
  7. presun s TAHOE z Moab (štát Utah) - niekde v štáte Idaho
  8. presun s TAHOE zo štátu Idaho - Jackson Hole (štát Wyoming)
  9. presun Jackson Hole (štát Wyoming) - Yellowstone n.p. (štát Wyoming)
  10. presun Yellowstone n.p. (štát Wyoming) - Cooke City (štát Montana)
  11. presun naspäť do Yellowstonskeho parku
  12. presun Yellowstone n.p. (štát Wyoming) - West Yellowstone (štát Montana)
  13. presun West Yellowstone (štát Montana) - Bozeman (štát Montana)
  14. odlet Bozeman (štát Montana) - Denver (štát Colorado)
  15. odlet Denver (štát Colorado) - Frankfurt (EU)
  16. odlet Frankfurt - Viedeň

Prvý krátky výjazd nad MOAB , ešte sme nemali požičane Wranglery, takže Tahoe dostal zabrať a preškolili sme ho na offroad :-)

• Mne osobne najviac učarovali Moabske skaly, jazdenie v 50 a viac stupňových stúpaniach a klesaniach si europan doma veľmi neužije. Krátky relax pri najväčšom vodopáde v Yellowstone n.p.
  • Zas tie skaly, úžasne ak pri zaradených uzávierkach auto dvíha na zadne kolesa a ozýva sa piskot všetkých štyroch pneumatík.
  • Po skalách sa v Moabe dá jazdiť stovky kilometrov bez toho aby ste sa čo len 5 minút nudili.
  • Jedna z najväčších atrakcii MOABU = ESCALATOR, špeciálka, kde nejedno auto skončilo po xx kotrmelcoch ako šrot
  • Ešte raz ESCALATOR, tu sme s nedostatočne upraveným wranglerom skončili my, chýbala mi posledná sekcia k zdolaniu vrcholu
  • Ak Vás prekvapuje sneh, tak verte, že rozmanitosť UTAHU je úžasná a ak jeden deň jazdite na púšti, kde je +35 stupňov, tak druhy deň si po necelých 100 km môžete vychutnať jazdu po snehu v La Sal Mountains, ktoré sa týčia do výšky skoro 4000 m.n.m.
  • Približne 100 km od nádherných zasnežených kopcov sa púšťame do pravej pieskovej Moabskej púšte
  • Pri prejazde pieskových dún sa oplatí ísť postupne a nechať si jedno auto v rezerve na vyprosťovanie
  • ...a opäť nádherne stúpanie, po pieskovci pri ktorom sa adrenalín vo vašom tele produkuje o niečo rýchlejšie v šialených množstvách :-)
  • Prejazd kaňonom , kde je pekne vidieť výrazne červený podtón sfarbenia tejto časti sveta
  • Jeden z najkrajších fotopointov v Moabsej púšti, kaňon pod týmto previsom je skoro kolmo nadol cca 600m a ďalej sa mierne zvažuje do približne kilometrovej hĺbky
  • Keď nájdete v Utahu takýto brod (rozumej hocijaký brod) určite to poteší:-)
  • Pózovanie pre fotografa na jednom z trailov Úžasne kaskády, ktoré nám príroda pripravila v pieskovci na spestrenie jedného z trailov
  • Obedňajšia zastávka nad kaňonom, v ktorom je diaľnica cez UTAH Zasnežený Yellowstonský park
  • A o par hodín už bez snehu:-)

Expedícia s krycím názvom "MOAB " sa mala uskutočniť o niečo skôr, ale keď už bol definovaný konkrétny termín, príroda nám ukázalo svoju silu a vďaka erupciam islandskej krásavice (rozumej sopka Eyjafjallajökull)sme nakoniec nikam nešli (let nám zrušili 10 hodín pred odletom z EU), síce nás hlavný organizátor ešte horúčkovito s LUFTHANSOU komunikoval o náhradných možnostiach letieť z ITA alebo Ruska, usúdili sme , že komplikácie by boli neúnosne a tak som dostal večer pred odletom SMS s textom : "vybaľuj".

...nebudem vám vysvetľovať aké rozhorčenie z toho vzišlo, každopádne horkosť v duši pominula keď sa objavil v mojom PC email so znením : "mame novy termín" tešil som sa aj keď sopka stále strašila sporadickou erupciou, ale veľa z mojich známych mi povedal, keď to znova nevyjde, ďalší termín nehľadaj, bude to asi nejaké znamenie že tam nemáš ísť a hotovo , ono, stanoviť termín na takúto expedíciu nie je vôbec prechádzka ružovým sadom, zabookovať hotely v 5-tich štátoch v USA na konkrétne dni, pri každom z nich zaistiť potrebnú logistiku kvôli stravovaniu, pripadne nejaké tie obchody at, prenájom rôznych aut v rôznych štátoch a 5 rôznych letov vrátane transatlantického, všetko musí perfektne naväzovať aby nevznikali stresujúce situácie, dovolím si tvrdiť, že toto dokáže len profík alebo človek, čo už to riešil xxx krát, osobne by som sa bez najmenších problémov stratil už na denverskom letisku , ale keďže takýmito ľuďmi disponujeme, všetko šlo ako po masle (teda na ceste tam, na ceste späť som sa osobne postaral o určitú mieru vzrušenia pri prehliadke batožiny na bozemanskom letisku v Montane ) ale o tom neskôr ...

Priblížim Vám ako to cele prebiehalo chronologicky

deň 0

večer rozlúčka s rodinou, príprava balenie batožiny, tu som sa stretol s prvým orieškom, čo si vziať so sebou ? čo ak si budem chcieť niečo doviezť zo štátov a nebude už priestor do hmotnostného limitu ? Problém bol, že v Utahu sme mali predpoveď 30 st. a v Yellowstone bolo pod nulou, takže šup zabaliť len par outdoorových veci a s poloprázdnym kufrom som sa vybral v presvedčení, že čo bude treba dokúpim v štátoch, samozrejme som nezabudol na foťak, nejakú tu elektroniku a veľa SD kariet

deň 1

ráno som nasadol do auta a hurá do BA odkiaľ sme mali odvoz do Viedne na letisko, počasie bolo mizerne, v rakúsku pršalo rovnako ako u nás a bolo cca 8 st. prvý transfer odletel načas, dokonca aj moja batožina prešla security bez komentára, čo sa neskôr v USA ukázalo, že vôbec nemusí byt rutina.

(Autor: Radoffroad)

Diskusia

Autor: Lon11.04.2015 15:59
certainly like your web site but you have to check the spelling on several of your posts. A number of them are rife with spelling problems and I find it very troublesome to tell the reality nevertheless I will certainly come back again. Lon https://cindystang.wordpress.com/2014/12/31/symptoms-of-chronic-ankle-instability

Autor: Spencer18.04.2015 03:27
Many thanks regarding all the fantastic finance help and advice, added!

Autor: Willie24.04.2015 05:35
It

Autor: wvunMdLjurd28.08.2016 08:35
Ekg2013 Pschiatric CPT Coding ChangesMedical Billing Blog2013 Pschiatric CPT Coding ChangesHow Accurate are We at Rapid Sequence Intubation for Pediatric Emergency Patients – Part I .recentcomments a{display:inline !itpmroant;padding:0 !important;margin:0

Pridať komentár

Autor
Text
Kód:

V prípade, že aj vy máte zaujímavé záznamy, fotky z Vašich potuliek svetom s ktorými sa chcete podeliť, neváhajte a kontaktujte nás na mail info@offroadweb.eu. Radi ich zverejníme.